Зробити сторінку стартовою         Fastiv.in.ua Твій Портал - Твоя Інформація

 

Дорогі наші платіжки

За останні п’ять років ціни на комунальні тарифи в нашій державі піднялися майже на 300 відсотків. На жаль, у березні у багатьох українців, коли вони отримають платіжки за новими тарифами, гаманці знову помітно схуднуть. Дізнатися детальніше про мотивацію чергового підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та електрику ми вирішили у заступника Фастівського міського голови Олексія ОБЕЛЬЦЯ.

– Шановний Олексію Сергійовичу, сьогодні мешканці Фастова чи не найбільше хотіли б знати відповідь на питання: “Почім тепло та вода для народу?”. Роз’ясніть, будь ласка, що насправді цього разу викликало підвищення тарифів.

– Мотивація підвищення тарифів на тепло, воду та водовідведення передусім полягає в тому, що через подорожчання газу, електроенергії та транспортування подорожчали й послуги, які надають комунальні підприємства міста для його жителів. Тут хотів би зауважити, що підвищення тарифів торкнулося не тільки Фастова як окремо взятого міста, а воно пройшло по всій державі, і до цього треба ставитися з розумінням хоча б з тієї причини, що, по-перше, без житлово-комунальних послуг аж ніяк не можна обійтися, а, по-друге, їх можна купити лише за місцем проживання. Подорожчання оплати за тепло пояснюється передусім тим, що з 1 серпня 2010 року на 50 відсотків зросла вартість природного газу для населення, тому, зрозуміло, тарифи за використане тепло аж ніяк не можуть залишатися старими, бо це б потягло за собою банкрутство теплопостачальних підприємств.

– А можете конкретизувати тарифи на послуги комунальних підприємств нашого міста?

– Звичайно. Згідно з постановою Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України від 14.12.2010 р. №1807 КП “Фастівтепломережа” з 1 березня 2011 року надаватиме послуги населенню за тарифом – 418,42 грн. за 1 Гкал, або 12,18 грн. за 1 кв. м. Тариф для бюджетних організацій встановлено 755,35 грн. за 1 Гкал, а для госпрозрахункових підприємств – 782,35 грн. за 1 Гкал.

Тарифи КП КОР “Фастівводоканал” згідно з рішенням міськвиконкому від 26.11.2010 р. №261 з 1 лютого 2011 року для населення складатимуть: за водопостачання – 6,00 грн., за водовідведення – 7,56 грн.; для бюджетних установ: за водопостачання – 6,06 грн., водовідведення – 7,98 грн.; для госпрозрахункових підприємств: за водопостачання – 7,38 грн., водовідведення – 9,66 грн.

Згідно з рішенням міськвиконкому від 17.12.2010 р. №272 вартість обслуговування Фастівською ЖЕК з 1 лютого 2011 року становитиме: за 1 кв. м загальної площі в будинках з ліфтом – 2,60 грн.; за 1 кв. м загальної площі в будинках без ліфту – 1,88 грн.; за вивезення твердих побутових відходів з однієї особи – 5,51 грн.

Фастівський підрозділ ЗАТ “А.Е.С. Київобленерго” з 1 лютого 2011 року згідно зі змінами у постанові НКРЕ від 13.01.2011 р. №8 встановив для населення тарифи: до 150 кВт – 24,36 грн. за 100 кВт; більше 150 кВт – 31,68 грн. за 100 кВт.

І нагадаю, що з 1 серпня 2010 року Фастівська філія з експлуатації газового господарства відпускає газ для абонентів, які споживають не більш як 2,5 тис. куб. м на рік, за наявності лічильника, по 725,4 грн. за 1 тис. куб. м. Друга категорія споживачів за споживання газу до 6,0 тис. куб. м на рік сплачує 1,098 грн. за 1 тис. куб. м; третя категорія за споживання газу до 12,0 тис. куб. м – 2,248 грн. за 1 тис. куб. м і четверта категорія населення за споживання газу більше 12 тис. куб. м на рік – 2,685 грн. за 1 тис. куб. м.

– Днями Інститут проблем управління імені Горшеніна оприлюднив відповідь певної частини населення Києва та Київщини на питання: “Як ви плануєте здійснювати сплату рахунків після підвищення тарифів?” Вона така: 42,3% сплачуватимуть за житлово-комунальні послуги повністю; 21,6 % – частково; 28,9% – ще не визначилися; 7,2% – не збираються платити за послуги. В зв’язку з цим є логічним питання стосовно заборгованості за житлово-комунальні послуги населення нашого міста.

– Заборгованість споживачів за тепло- та енергопостачання є, і вона виникла не сьогодні, а протягом останніх трьох років. Причина відома: тарифи зростали, а люди зі своїми доходами просто не встигали своєчасно і сповна сплачувати за житлово-комунальні послуги, хоча отримувати їх не відмовлялися. Таким чином, борги населення накопичувалися, і станом на 1 лютого цього року вони становили 3 млн. 725 тис. грн. Щоправда, сюди входить і заборгованість за пільги та субсидії різним категоріям населення, непогашена державою, яка зобов’язувалася виплачувати різницю в тарифах. Крім цього, боржниками є місцеві бюджетні установи – їхній борг становить 1 млн. 464 тис. грн.

Я цілком поділяю обурення фастівчан, які своєчасно сплачували за житлово-комунальні послуги, яким довелося потерпати через відключення від централізованого опалення, але іншого важеля впливу на неплатників просто не існує. Як можна примусити повернути заборговані безпосередньо населенням міста 2 млн. 284 тис. грн.? Адже є споживачі, які заборгували по 10, по 13, а то й навіть по 30 тис. грн.! Хтось не сплачує, значить – хтось не отримує, і цей “хтось” – це працівники, приміром, “Фастівтепломережі”, які часто залишаються без зарплати, до того ж, не мають жодної можливості для розвитку свого підприємства.

– Наразі хотілося б почути Ваше пояснення щодо пені за несвоєчасну сплату житлово-комунальних послуг.

– Днями Міністерство регіонального будівництва і ЖКГ підготувало законопроект, що встановлює санкції для недобросовісних платників комунальних послуг, в якому пропонується встановити пеню в розмірі 0,1% від суми боргу за кожний день несплати до 20 числа кожного місяця. Пеню повинні були ввести з 1 січня цього року, але на цей час не був готовий порядок її нарахування. За останньою інформацією з центральних ЗМІ, закон про пеню буде ухвалено найближчим часом. Разом з цим, стало відомо, що до Верховної Ради внесено законопроект, яким пропонується звільнити від пені тих, кому несвоєчасно платять зарплату чи пенсію, а також – малозабезпечених, чиї доходи не перевищують середнього прожиткового мінімуму (сьогодні це – 894 грн.).

– Чи зреагувала міська влада на величезні черги платників комунальних послуг, які через страх перед пенею всередині січня буквально штурмували каси Ощадбанку?

– Враховуючи справедливі скарги мешканців міста, які хочуть до 20-го числа кожного місяця сплатити за житлово-комунальні послуги, міська влада бере під свій контроль роботу пунктів, що проводять прийом комунальних платежів від населення. Сподіваємося, що працівники Ощадбанку зуміють забезпечити нормальну роботу своїх філій у так званий “піковий” період – з 15-го до 20-го числа.

– Олексію Сергійовичу, Ви недавно працюєте на посаді заступника міського голови з питань ЖКГ. Чи встигли вже віднайти найболючіші точки цієї сфери? Якими є плани?

– Навряд чи хто стане сперечатися, що житлово-комунальне господарство сьогодні потребує великих капітальних вкладень, щоб повністю відповідати своєму призначенню. Якими є плани? Сьогодні затверджено оптимізовану схему подачі теплової енергії споживачам міста на 2011-2015 рр. Вона погоджена з Кабінетом Міністрів України, з Головним управлінням житлово-комунального господарства Київської ОДА. Враховуючи те, в Фастові вже близько 70 відсотків суб’єктів споживання теплової енергії перейшли на індивідуальне опалення, й надалі проводитиметься робота з відключення великих котелень міста, що дедалі стають затратнішими. Варто говорити про те, що деякі з них здебільшого гріють повітря, а це – тарифи і ліміти на газ, іншими словами, це – наші кошти. Тому, підкреслюю, що місто предметно займатиметься подальшим впровадженням індивідуального опалення як серед населення, так і в котельнях соціальної сфери міста, зокрема тих, що обслуговують дитячі садки, школи, лікарню, школу народної майстерності, музей, адмінприміщення будинку рад, прокуратуру, суд тощо.

Вже цього року, до нового опалювального сезону, плануємо здійснити перехід на модульні котельні та індивідуальне опалення ЗОШ №2, школи народної майстерності, відділу статистики, дитячої поліклініки, міського краєзнавчого музею, гуртожитку “Житлосервіс” по вул. Інтернаціональній, КП КОР “Поліфаст” і молочної кухні.

Разом з тим, передбачено модернізацію котелень №№7, 20, 22, 27 шляхом заміни в них фізично і морально застарілих котлів та допоміжно-енергетичного устаткування на сучасне – більш енергозаощаджуюче. Хочу зазначити, що для виконання цих робіт у міському бюджеті передбачено відповідні кошти, зокрема, для виготовлення проектно-кошторисної документації. Варто наголосити, що тут також передбачено проведення ремонтних робіт з дольовою участю організацій, установ та міської ради. Ця робота вже розпочалася, і є сподівання, що буде завершена до початку нового опалювального сезону. Іншого шляху просто немає – враховуючи борги населення, місто не зможе здійснювати передоплату за газ, як це вимагають компанії-постачальники.

– Як відомо, в останні роки щозими перед населенням міста постає реальна загроза відключення їх від газу? Чи було так цієї зими?

– Протягом цього опалювального сезону було лише одне відключення опалення в квартирах мешканців міста, при цьому дитсадки, школи та лікарня не відключалися жодного разу.

Користуючись нагодою, я хочу звернутися від імені міської влади до мешканців міста з проханням, що містить у собі значну проблему: прошу всіх, хто користується газом, зробити термінову перевірку вентиляційних каналів. Незважаючи на нещодавні громадські слухання, на яких йшлося про цю проблему, далеко не всі користувачі газом відреагували на неї належним чином. Невже варто знову нагадувати про те, що Фастівська філія з експлуатації газового господарства згідно з чинним законодавством має право закрити подачу газу до житлового сектора? Попередження від неї стосовно таких дій за умови порушення правил користування газом населенням міста вже надійшло до міської ради, тому радимо своєчасно звернутися до ЖЕК чи, якщо це комусь зручніше, до приватних структур, що займаються перевіркою вентиляційних каналів, а таких у Фастові вже шість.

Щоб бути більш переконливим, наведу такий приклад. Мешканці будинку по вул. Буцикова, №1, які минулого тижня звернулися зі скаргою на малий тиск у газомережі, можуть підтвердити, що експлуатація з порушеннями правил техніки безпеки може мати серйозні наслідки. У їхньому випадку встановлено, що згідно з проектною документацією використання газу було розраховане лише на користування газовими плитами. Коли мешканці будинку почали встановлювати індивідуальне опалення, причому не консультуючись, якої марки (потужності) краще придбавати котли, їм було рекомендовано замінити й газопідвідну трубу на трубу з більшим діаметром. Цього не було зроблено, то й наслідки цієї історії не могли бути іншими: газ і справді став надходити до квартир з недостатнім тиском. Або інший приклад: власницею однієї з квартир по вул. Соборна було придбане дешеве обладнання для установлення індивідуального опалення через Інтернет. Що сказати? Сама власниця, її майно, а разом і мешканці багатоповерхівки дивом, повторюю, дивом, були врятовані від біди. Отже, рекомендаціями спеціалістів газового господарства раджу не нехтувати.

– До редакції іноді звертаються малозабезпечені громадяни з питанням щодо пільгового проведення індивідуального опалення. Чи є така можливість у міської влади?

– Якщо відверто, то сьогодні я такої можливості не бачу. В той же час, ми ведемо перемовини з банками, зокрема, з “Дельта-банком”, щодо кредитування осіб, які мають намір встановити індивідуальне опалення і не мають достатніх для цього коштів. Мешканці багатоповерхівок повинні усвідомлювати, якщо в їхньому будинку, приміром, вже 70 відсотків власників квартир встановили індивідуальне опалення, то їм теж треба йти на цей крок. Чим менше залишатиметься споживачів центрального опалення, тим більш затратними будуть котельні, що подають їм тепло, і тим більш високими будуть тарифи за житлово-комунальні послуги в такому будинку, адже за тепло, що йде стояками до конкретної квартири, теж хтось повинен платити. Вже сьогодні в місті є котельні, що працюють лише на 7-10 відсотків своєї потужності. Чи захоче громада міста утримувати їх – дорогих і нерентабельних?

Окремо хочу сказати про необхідність економного ставлення до питання збереження тепла в приміщеннях, особливо тих, хто працюють у державних установах. Елементарні заходи нададуть можливість заощадити на опаленні 15-20%. Тому краще своєчасно і надійно заклеїти вікна, ущільнити двері, аніж потім платити чималі кошти і плакатися на високі тарифи.

– До Ваших функціональних обов’язків входить і контроль за водозабезпеченням населення міста. Щось нове у цьому напрямку можете сказати для фастівчан?

– Цілком авторитетно можу сказати, що перші кроки нової влади були зроблені саме у напрямку поліпшення водопостачання в місті. Сьогодні, і всі є свідками цього, місто забезпечене цілодобовим постачанням води, і ми просимо мешканців міста терміново сигналізувати про факти перебоїв у водопостачанні.

Так, слід визнати, що ще є нарікання на якість води. Але тут слід зважити на те, що протягом двох останніх років водоканал технічно не міг проводити очистку воду через відсутність у Фастові альтернативного водопостачання. Зараз нами узгоджується документація про таке альтернативне водопостачання з Мазепинців, що дозволить навіть під час аварійних робіт безперебійно забезпечувати населення міста водою. До того ж, паралельно проводиться робота з відкриття цього року у місті двох бюветів та встановлення невеликих станцій очистки для подачі якісної води до дитячих, шкільних та медичних закладів. Також за допомогою комітетів самоорганізації населення мікрорайонів міста проведена конкретна робота з виявлення раніше діючих криниць. Надалі планується вивчити резерви та якість води в них, щоб визначитися з доцільністю їх використання.

Разом з цим, паралельно йдуть процеси, що стосуються проблеми водопостачання: це – передача міськводоканалу до комунальної власності міської ради та виготовлення проектно-кошторисної документації на санацію колектора, на будівництво в 2012 році станції знезалізнення води та капітальний ремонт очисних споруд. Зазначу, що кошти на ці роботи закладені в міському бюджеті-2011, причому є дольова участь обласної влади, а фінансування запланованих робіт у 2012 році здійснюватиметься державою.

Говорячи про блок питань, пов’язаних із водозабезпеченням, не можу замовчати факт наявності боргів перед водоканалом, що на початку лютого цього року складали близько 830 тис. грн. У зв’язку з цим у місті було створено робочу групу за участю представників всіх комунальних підприємств, виконавчої служби та ЗМІ. Можу сказати одне: перші результати стосовно погашення боргів за воду досить обнадійливі – люди активно зреагували на вимогу сплатити борги.

– Як вже тут зазначалося, подорожчала й електроенергія, причому всім зрозуміло, що підвищення цін на енергоносії – тенденція загальносвітова. Не хочеться лякати наших людей, але факт є факт: фахівці з цього питання розрахували, що на наступні 10 років очікується зростання цін на енергоносії на 400%. Як складаються стосунки міської влади з постачальниками електроенергії?

– Фастівський підрозділ ЗАТ “А.Е.С. Київобленерго” – структура приватна, але ми співпрацюємо з керівництвом районного підрозділу в питаннях щодо налагодження подачі електроенергії і виконання договірних зобов’язань у тих обсягах, що обумовлені у відповідному договорі. За рахунок встановлення розвантажувальних підстанцій та в подальшому проведення ремонтних капітальних робіт на електромережі, вважаю, що безаварійна цілодобова подача електроенергії у місто буде забезпечена.

– Дякую за змістовне інтерв’ю.

Розмову вела Зоя ЗІНОВ’ЄВА